woensdag 28 februari 2018

Nog meer pyrografie - strepen.


Deze zebra wilde ik uitzagen, maar dat is eigenlijk niet te doen. Nu ga ik het houtbranden en daar leent deze afbeelding zich goed voor.
Ik heb de afbeelding op zijn kop op het berken triplex gelegd en met een potlood heb ik over de afbeelding gekrast. De inkt druk je dan door op het hout. Zo hoef ik niet het over te trekken. Ideaal!
Bij de neus heb ik niet hard genoeg gekrast en is het wat vaag. Met een potlood heb ik de lijnen die niet duidelijk waren erop getekend.
Een begin gemaakt...
Deze onderstaande draaikolk wil ik ook maken. Deze komt aan de achterkant van de zebra.
Deze draaikolk heb ik op Pinterest gevonden en vond het zo'n leuk effect. Na even verder zoeken kwam ik ook de afbeelding tegen die ik heb uit geprint en op hout over heb gezet.

Klein lijstje bij de Ikea vandaan. Hier op ik op een berkenplankje een kikker gebrand.
Deze moet ik nog branden.
De draaikolk staat op het hout. De afbeelding is 19.5 x 19.5 cm en de plaat berken triplex komt in een lijst van 23 x 23 cm.
Deze lijst komt ook bij de Ikea vandaan. Als het klaar is zet ik het op de foto.
Ook deze door krassen op de achterkant de afbeelding overgebracht op het hout.
Als je er naar kijkt wordt je al duizelig.
Nog genoeg te branden.

Geen opmerkingen: