woensdag 27 december 2017

kerst weekend Schoorl

Wandeling eerste Kerst; via de duinen naar de zee in Schoorl.
De bankjes hebben nummers en die kan je gebruiken ingeval van nood.
Leuke rode mutsen op hout...
Mooie bloemen van een afstand, dichtbij zitten er aardige stekels aan. 
Nog even wat zand en wind trotseren en dan de zee
De zee...heerlijk uitwaaien. Helaas was mijn roze Tupperware fles uit mijn zak gevallen, maar gelukkig kwam ik er achter.
Aan mensen achter ons gevraagd of ze een roze fles hadden gezien; Ja een stuk terug. Gelukkig zat er wat water in, want met de wind kan die een eind weg waaien. Ik in draf richting mijn fles en ja hoor ik zag hem in het grijze zand goed liggen.
Mijn dag kon niet meer stuk!
Met zijn vieren weer tegen de wind in naar de duinovergang.
Afwisselende wandeling van 12 km.
De volgende dag; tweede Kerst naar Bergen.
Ook hier een ijsbaan naast de kerk, de ijsbaan is hier overdekt. Wat wel handig was, omdat er heftige hagelbuien overkwamen.
Wij gingen naar museum Kranenburgh.
Hier schilderijen bekeken en geluisterd naar de podcast over de Bergense school.
Daarna via de podcast meer gehoord over Han Bennink 
Irma Boom creëerde een aantal plateaus waarop Bennink zijn werk heeft uitgespreid. Via deze uitstalling kijken we mee in zijn hoofd, waar muziek en beeldende kunst met elkaar verbonden zijn en waar we zijn spontane, vaak absurdistische associaties kunnen volgen. 
Daarna ook nog kunst bekeken die te koop is, hier wat leuke ideeën voor mezelf verzameld.
Hangende planken in de tuin van het museum.
Na het bezoek aan het museum naar Bergen aan zee.
De wind was hard en koud!
Gaaf om te zien...
Dit bord kwam ik tegen, leuk!!
Vandaag naar Egmond gegaan op de weg naar huis.
Grijs weer, maar even droog toen wij een rondje over het strand hebben gelopen
Leuk idee voor een sjaal met kol.
We zijn in diverse winkels geweest en hebben alleen leuke dingen gezien.

Geen opmerkingen: