donderdag 26 oktober 2017

Rohan

Op de Facebook pagina van Scrap4fun las ik woensdag dit bericht:
Rohan is op 12,5 jarige leeftijd ingeslapen. Zijn pootjes konden hem al een tijdje niet meer goed dragen en hij was moe. Wat wil je als je hoogbejaard bent.
2,5 jaar geleden werd Rohan de mascotte van Srap4fun. Hij kreeg er al snel ontelbare fans bij.
Hij voelde zicht thuis in de winkel en bij ieder van jullie. Als Rohan er niet was, werd er naar hem gevraagd. Als een van ons er niet was viel dat niet op.
Hartelijk dank voor alle aaipartijen, omhelzingen, lieve woordjes en de enkele snoepjes, ook al mocht dat eigenlijk niet. Rohan genoot intens van alle aandacht.
Dank jullie wel.
Ik had net een Ikea lijst bij iemand opgehaald en wist gelijk het doel waar ik de lijst voor kon gebruiken. Ik had Rohan een paar keer gezien bij Scrap4fun en daarvoor bij Koos van Maia in Dordrecht.
Een hond met een herinnering voor mij aan Koos.
Ik wilde wat maken en ben op internet gaan zoeken. Hier kwam ik een hart met een hondenpoot tegen,
Deze heb ik op MDF overgenomen en uitgezaagd.
Rohan is gemaakt met het lettertype Ravie.
De letters heb ik geverfd in de kleur (wat donkerder) van Rohan.
De ondergrond van de lijst heb ik bruin (onder de poot) en rood (onder het hart) geverfd, ook de zijkanten heb ik bruin en rood geschilderd.
Het MDF heb ik eerst wit gemaakt en daarna ben ik met servetten en Mod Podge aan de gang gegaan. 4 soorten servetten heb ik afwisselend over elkaar geplakt. Wel spannend... maar ik vind het geslaagd. 
De letters heb ik iets verhoogd; een cocktailprikker in stukjes geknipt en vast gelijmd.
De stempeltekst "De herinnering blijft" heb ik gestempeld op papier waar ik blauwe lucht (van een servet) op heb geplakt.
De lijst is klaar...morgen ga ik het langs brengen bij Scrap4fun.

Geen opmerkingen: