maandag 30 oktober 2017

Nieuw vlaggetje voor Hans

De eerst vlag heb ik gemaakt, om Hans aan te moedigen voor de beklimming in Oostenrijk.
Het was zwaar, maar hij heeft het gered. Dit was eind juni dit jaar.
De vrouw van Hans vroeg of ik nog een vlaggetje wil maken, omdat de andere vlag ergens is blijven "hangen". Leuk om er weer een te maken, hopelijk voor vele km's op Hans zijn handbike.
Wat heb ik gedaan;
Met rood; 35 losse opgezet + 1 voor de eerst toer. Vlag is gehaakt met halve stokjes.
6 toeren met rood, daarna 6 met wit en als laatste 6 toeren met blauw.
Met oranje heb ik alles om haakt met vasten. Aan een kant heb ik 6  of 7 toeren met vasten gehaakt met oranje.
Steeds gepast met het vlaggestokje. 
Daarna een tunnel gemaakt en de bovenkant dicht, zodat de vlag niet naar beneden kan zakken.
De maat is 21 x 11 cm.
NL heb ik gemaakt door voor de N 9 losse te haken en dat vast te zetten op de vlag. Voor de L heb ik 5 losse gehaakt. lange draad aan het begin en einde van de ketting laten. De draad heb ik gebruikt om de letters op de vlag te naaien.

Geen opmerkingen: