zondag 22 oktober 2017

kraamcadeau moeder en kind

Het geboortekaartje van Gijs, een zoon van een oud-collega Annelies, had ze een leuk houten auto op.
Hier wilde ik eigenlijk iets mee doen. Ik wilde een spaarpot maken, maar mijn idee kreeg ik niet uitgewerkt.
Op Pinterest kwam ik onderstaand patroon tegen met moeder en baby.
Wat leuk...deze uitgeprint en op berkentriplex overgetrokken.
Deze vond ik ook op Pinterest, ik heb alleen het net andersom gedaan. 
Het zagen was best spannend. Moet toch in één keer goed gaan.
Vooral de ogen en de monden zijn maar kleine onderdelen.
Met hulp van de reststukken heb ik moeder en kind goed op het met blauw gekleurde onderplaat kunnen plakken.
De onderplaat heb ik gekleurd met blauwe ecoline.
Nadat de lijm goed gedroogd was heb ik alles in de lijnzaadolie gezet. Krijgt het hout net wat warmere kleur.
Daarna ik een verdiepte Ikea lijst  (23 x 23 cm) gedaan. Ik had de achterplaat van berkentriplex op maat gezaagd.
Deze lijst hebben ze nu bij de Ikea...Ook leuk voor een ander project.
Dit is ook leuk om nog iets mee te doen...voor iemand die 50 wordt!!


Geen opmerkingen: