zondag 8 oktober 2017

Kort herfsttreffen

Vrijdag en zaterdag zijn we naar Beers geweest bij de Tienmorgen. Hier hadden we een mooie accommodatie voor het herfsttreffen tot onze beschikking met mogelijkheid om binnen of buiten in je eigen tent te slapen.
Wij hadden gekozen om met de auto en tent te komen.
Op het veld een mooie grote tamme kastanjeboom, met vele kastanjes onder de boom. Hier wilde niet onder slapen in je tent. Ik heb gelijk veel kastanjes geraapt en was blij als de vallers net naast me vielen. 
Verder liepen er vele kippen met kuikens rond.
Ruud zette de tent op in het drassige gras, heerlijk in het zonnetje.
Het terras aan de achterkant aan het veld voor de tenten.
Wij waren vroeg, dus nog niet veel tenten stonden er.
Een stil leven op de camping.
Even buurten bij de buren, met achter mij een van de vele poezen die graag aangehaald wilde worden.
We hebben heerlijke pompoensoep gegeten van een mega pompoen (helaas geen foto van) met Turks brood en spaghetti met pesto. Heerlijk gegeten uit onze eigen soepkommen. 
Aan mijn naamgenoot heb ik een veer gegeven met een voor haar passende tekst. 
Zij ging 's avonds naar huis om de volgende dag naar de crematie te gaan van haar oom. Ik heb haar de veer meegegeven voor zijn vrouw.
Na het eten; 
Lezing van Sjors van Duren over VeloCity, 's-werelds grootste fietscongres dat dit jaar in Arnhem-Nijmegen werd georganiseerd. Sjors vervulde een belangrijke rol in de organisatie, en weet als geen ander wat er speelt in de wereld van beleidsmakers en fietslobbyisten.
Om iets voor 10 uur was de interessante lezing afgelopen. Was een interactief verhaal met foto's en fimpjes, waar Sjors graag meningen van andere hoorden.
Daarna was het bier en kletstijd.
Om half 1 ruilden wij de stoelen in voor onze slaapzak en matjes in de tent.

We hebben lekker geslapen en na ons ontbijt, het uitzwaaien van de groepen fietsers, het opbreken van onze natte tent en koffie drinken gingen we met de auto (fietsen hadden we thuis gelaten) naar st walrick pannenkoekenrestaurant
Hier kwamen de fietser lunchen. Wij hebben door het mooie bos en heide gebied gelopen.
Wat een mooie omgeving.
Bij een ruïne en de koorstboom. Wij hadden geen idee waarom er allemaal lapjes aan de boom hingen. Nu dus wel als je naar de site bent gegaan.

Verder waren er mooie vennen en paddenstoelen.

Om kwart voor 2 waren we bij het restaurant, waar de eerste groep al klaar waren en opweg naar de kabelbaan gingen met de kinderen.
Wij kwamen binnen en kwamen een 3tal tegen uit Limburg die vandaag (zaterdag) naar het Hersttreffen kwamen. Met zijn 4 anderen hebben we heerlijk pannenkoeken gegeten en toen kwam de grootste groep binnen.
Na een kort afscheid zijn we toen naar huis gegaan, maar eerst wilde ik nog wat bij de kapel brengen.
Ik had een houten kruis meegenomen, maar die lag nog in de auto. De kapel was dichtbij en daar heb ik mijn eikenhouten kruis opgehangen met een touw die ik in de buurt gevonden had.
Om 4 uur waren we weer thuis en konden we onze tent te drogen hangen en weer samen eten.
Wat een verschil.
Was leuk om even sfeer geproefd te hebben en de zondag hebben we familie bezoeken gebracht en weer bij gekletst en afgesloten met een Chinese maaltijd bij mijn ouders thuis en bij de koffie de hersenen getraind met galgje.

Geen opmerkingen: