zaterdag 22 juli 2017

Snijbietsoepie

Snijbietsoep uit eigen tuin.
Van René had ik wat snijbiet plantjes gehad en deze in mijn mooie hoge plantenbak (gekregen van Jan) gezet. Vandaag had ik opeens trek in soep en dacht laat ik een recept zoeken met snijbiet. Anders blijft het maar staan.
Bij Plantaardigheidjes een recept gevonden die mij wel aansprak.
Dit heb ik gebruikt;
200 gram snijbiet, klein uitje (ook uit de plantenbak), teentje knoflook, stukje appel, handje pompoenpitten en 1 grote hand cashewnoten, 200 ml water, 1 eetl kokosolie.
Begonnen met klein gesneden ui te fruiten in wat kokosolie.
Daarbij de appel en de pompoenpitten mee gefruit.
Alles in een kom gedaan.
De gewassen en grof gesneden snijbiet in de pan gedaan en wat gebakken. 200 water erbij.
5 min gekookt, daarna de cashewnoten erbij gedaan.
Met de staafmixer fijn gemaakt (was niet echt een succes). Later in een smalle maatbeker steeds per portie gemalen. Ging iets beter.
De soep nog opgewarmd en met een lepel roomkaas opgegeten.
Was echt lekker.
's ochtends met Anja een wandeling gemaakt en een muisje achter gelaten.
Dus zoek de muis bij Tas Boomkwekerij. Hier hebben we na de wandeling koffie gedronken en een praatje gemaakt met de eigenaars.
Zo wil ik steeds bij een wandeling/fietstocht iets achterlaten.
deze kraai heb ik in een boom gezet...hij's nu weg. Hopelijk door iemand mee genomen die het leuk vind...

Geen opmerkingen: